joi, 30 iunie 2011

Cum se foloseste Facebook




 
Ce este Facebook?
Facebook este o retea sociala gratuita care permite utilizatorilor sai sa se conecteze cu prieteni, colegi si alte persoane cu aceleasi hobby-uri, pasiuni sau interese. Facebook este o retea sociala serioasa care pune mult accent pe ‘privacy’-ul utilizatorului, iar algoritmul cautarii de persoane noi este in asa fel construit incat lista de prieteni nu va deveni o lista ‘de agatat’ ce contine jumatate din oras, in the style of hi5. In mare, pe Facebook utilizatorii isi creaza un profil, scriu cateva informatii despre ei, urca niste poze, se alatura unor grupuri de interes, posteaza pe profilul lor si profilul prietenilor.



Cativa pasi pentru a incepe pe Facebook
Dar cum am putea folosi Facebook-ul pentru promovarea afacerii? Foarte simplu. Facebook permite crearea unei ‘pagini business’ in cadrul profilului personal.
* crearea unui profil personal. Daca nu aveti inca un profil personal, creati unul acum. Daca aveti deja unul, logati-va in el. Dupa ce v-ati configurat profilul adaugand cateva informatii personale si cateva poze, invitati cativa prieteni permitand Facebook-ului sa se uite prin agenda de mail pentru a trimite invitatii, sau cautand prin lista de prieteni a prietenilor pe care ii aveti deja.
* crearea paginii business. Din profilul personal creati pagina business. Introduceti numele, categoria (ganditi-va bine, pentru ca odata alese nu mai pot fi modificate). Odata creata, adaugati informatii (descrierea serviciului, link-ul catre site, etc), urcati logo-ul firmei ca poza principala a profilului si postati un mesaj de bun venit pe wall.
* cresterea numarului de fani. In partea stanga, sub sigla accesati ‘Suggest to Friends’ si selectati din lista de prieteni a profilulului personal persoanele carora doriti sa le trimiteti invitatii. Daca le vor accepta, vor deveni fani, update-urile paginii devenind vizibile pentru utlizatorii respectivi. Asta inseamna ca de fiecare data cand veti posta ceva pe wall (de exemplu), ei vor vedea update-ul vostru.
* cresterea numarului de autori ce au dreptul sa ‘scrie’ pe pagina. Numarul de fani il veti putea verifica de la sectiunea fani, tot de acolo putand sa acordati unui fan titlul de administrator, oferindu-i astfel posibilitatea de a posta in numele paginii dumneavoastra si de invita prieteni din lista lor personala. Un mod foarte rapid de a creste numarul fanilor este deci acordarea de titlul de administrator asociatilor sau angajatilor dumneavoastra, acestia la randul lor invitand persoane pe care probabil dumneavoastra nu le aveti in lista de prieteni a profilului personal.
* ce postam pe pagina. Pe wall-ul paginii putem posta anunturi, oferte speciale, promotii, stiri despre evenimente sau link-uri catre articole noi din blog. De asemenea putem urca poze de la evenimente sau din cadrul sediului firmei. Orice are legatura cu firma si ar putea atrage clienti inspre serviciile sau produsele dumneavoastra. Toate aceste update-uri vor fi vizibile in timp real, fanilor.


* promovarea profilului in afara Facebook-ului. Daca ati creat pagina Facebook pentru a promova afacerea, ei bine, pagina trebuie promovata si ea. Treceti link-ul pe site, pe blog, anuntati lansarea ei pe Twitter. Pe site, puteti adauga un badge (insigna) Facebook. Pentru a face acest lucru, pe partea stanga, sub sigla, accesati ‘Edit Page’, dupa care pe coloana din dreapta ‘Get your badge’. Apoi puteti opta intre un ‘Page badge’ simplu, sau un ‘Fan box’ ca cel de mai jos, care afiseaza atat fanii cat si ultimele update-uri live. Nu trebuie decat sa copiati codul html si sa il integrati in site-ul dumneavoastra.
* aplicatiile Facebook. Pe langa aceste functii de baza, Facebook permite instalarea diverselor aplicatii pe care le puteti gasi pe directorul de aplicatii.
.Sursa: http://blog.instanto.ro/facebook-pentru-incepatori/


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu